drony DJI przydatne linki i modyfikacje

Drony DJI ogólnie, tutaj znajdują się wszelkie przydatne linki jakie były dla mnie użyteczne, rzeczy, których często szukacie. 

Downgrade dla dronów mavic pro, spark, phantom 4, inspire, mavic 2 series. Programy do flashowania, firmware i wszystko to, co może się przydać zaawansowanym użytkownikom, którzy potrafią i nie boją się wycisnąć ze swoich dronów więcej niż zaoferowała fabryka oraz to co również odebrała w trakcie kolejnych aktualizacji softu. 

  • Zmodowana aplikacja  DJI GO 4 mod 2.0  dla dronów Mavic Pro, Spark, Phantom 4 być może też Air nie pamiętam.  Natywny tryb FCC oraz brak konieczności logowania na konto DJI do uruchomienia drona. 
  • Najnowsze oprogramowanie DUMLdore do flashowania i downgrade firmware, Spark. Mavic Pro, Air, Insipre
  • Starsza wersja DUMLdore 2.12 do zadań specjalnych 
  • kopalnia DJI Firmvare do naszych dronów Mavic Pro, Spark, Inspire itd. 
  • Rozkoduj numer seryjny drona DJI i sprawdź dokładną datę produkcji
  • DJI Super-Patcher 2.0.2  niesamowicie mocne narzędzie do modyfikacji. Obecnie w fazie testów przeze mnie. 
  • starsza wersja DJI Assistant 2 – 1.1.2 wygodna do modyfikacji w trybie debug

Posiadasz jakies przydatne linki informacje ? Daj znać chętnie uzupełnię wpis o dodam je tutaj. 

 

W skrócie o Mavic Pro

 

Często spotykam się z pytaniami co daje zejście na niższą wersje firmware w dronie, która najlepsza, co daje ? Okej na podstawie swoich doświadczeń odpowiem tutaj: 

Firmware 01.04.0000  ten zalecam, jest bardzo stabilny do latania a w nim: 

  • usuniesz NFZ
  • włączysz tryb FCC

możesz bez problemu edytować parametry lotu jak:

  • sport+ – większa prędkość lotu, wzniosu, spadania w trybie sport
  • gps+ – możesz również edytować prędkość lotu, wzniosu i spadania w trybie zwykłym GPS pod swoje potrzeby
  • usuniesz komunikat ostrzegającym o silnym wietrze
  • możesz ustawić szybszy tryb RTH, dron będzie wracał znacznie szybciej ze wszelkimi tego konsekwencjami (bateria, wykrywanie przeszkód)
  • możliwość włączenia trybu ATTI zamiast sport mode

Firmware 01.03.0700  wersja, która pozwoli zdjąć limit wysokości

  • wszystko j.w. 
  • dodatkowo możliwość wyłączenia Altitude Limit 500m 

UWAGA: ten firmware wymaga obecności karty SD wewnątrz drona w slocie montażowym, bez niego downgrade nie będzie możliwy. Dzieje się tak z powodu konieczności zapisu przez firmware parametrów lotu, parametrów konfiguracyjnych. Powyżej tej wersji DJI zmienił filozofię pracy oprogramowania i nie była już wymagana instalacji tej karty w dronie, slot jest pusty. Wszystkie drony Mavic Pro wyprodukowane po 15 września 2017 nie posiadają już karty SD. Musisz rozebrać drona i zainstalować ją sam. 

Z ostatniej chwili przy pomocy narzędzia DJI Super-Patcher 2.0.2 jak się okazuje istnieje możliwość zdjęcia limitu wysokości i wielu modyfikacji bez konieczności posiadania firmware 01.03.0700, który nie jest najlepszy. Już niebawem moje własne testy tego oprogramowania i krótka relacja tutaj.  

Narzędzia do rozkodowania numeru seryjnego i daty produkcji drona masz powyżej w linkach. 

W mavic pro wymuszenie trybu FCC można zrobić używając modowanej aplikacji DJI GO w wersji na androida, nie wymagana jest wtedy płatna wersja łatki na drona. Do pobrania w linkach powyżej. W innym przypadku musisz zmodyfikować firmware drona przy pomocy:

  • opcja 1 https://nolimitdronez.com/
  • opcja 2 https://drone-hacks.com/ osobiście używałem na mavic 2 tej wersji oprogramowania i mogę polecić. Za darmo możesz zrobić downgrade firmware, edycję prostych parametrów lotu jak gps+, sport+ itp. wymagających edycji parametrów konfiguracyjnych. Usuwanie NFZ oraz implementacja FCC płatna 35$ / 35euro

 

W skrócie o Mavic 2 (pro, zoom)

 

Na początek bardzo ważna uwaga: DJI w mavicach 2 począwszy już od bodajże wersji firmware 01.00.0400 zablokował jakąkolwiek możliwość ingerowania w oprogramowanie jak zdejmowanie NFZ, zakładanie trybu FCC, dodatkowo zablokował możliwość cofnięcia firmware do starszych wersji. Jeśli posiadasz Mavica 2 na wersji firmware starszej niż 01.00.0400 i chcesz robić jakiekolwiek modyfikacje NIGDY NIE AKTUALIZUJ DRONA. Nie cofniesz się już. Droga została zamknięta. 

Firmware 01.00.0100 jedyny zalecany w tej serii dronów podatny na wszelkie modyfikacje a w nim: 

  • usuniesz NFZ
  • włączysz tryb FCC
  • w niektórych dronach tryb BOOST (jeszcze większa moc nadajnika związana z ryzykiem przegrzewania się RC). Niestety u mnie ten tryb nie działa, nie zaobserwowałem żadnych różnicy miedzy boost a fcc. Z jakiegoś powodu ta modyfikacja jest podatna tylko na niektóre egzemplarze drona. Być może związane to jest z rejonem USA. 

dodatkowo okrojona już możliwość edycji parametrów 

  • sport+ – większa prędkość lotu, wzniosu, spadania w trybie sport
  • gps+ – możesz również edytować prędkość lotu, wzniosu i spadania w trybie zwykłym GPS pod swoje potrzeby
  • modyfikacja limitu ostrzeżenia o silnym wietrze 
  • możliwość włączenia trybu ATTI zamiast wersji T (tripod)

Do prostych modyfikacji parametrów konfiguracyjnych polecam wersję DJI Assistant 2 v1.1.2 w trybie debugowania rozpozna naszego drona mavic 2, nie można natomiast używać tej wersji do wszelkich innych czynności jak kalibracja, testowanie itp. Nie wspiera ona Mavica 2 w tym zakresie. 

Głębsze modyfikacje jak usunięcie NFZ oraz włączenie trybu FCC/Boost zrobicie za pomocą płatnego oprogramowania pobranego z Drone-hacks osobiście polecam, korzystałem i działa. Jedna uwaga nie korzystacie przy modyfikacjach z wbudowanego Wizarda, czasem pojawiają się problemy. Modyfikujemy poprzez menu Hack/Flash Firmware, najpierw NFZ i reset drona i następnie FCC i reset. 

DJI GO 4 

Niestety na chwile obecną nie istnieje już modyfikowane oprogramowanie DJI GO wspierające drony powyżej mavic pro / air. 

Suki…ny z DJI zablokowali i tę opcję szyfrując swoje oprogramowanie. W związku z powyższym konieczne jest używanie oryginalnego oprogramowania i tutaj jesteśmy zmuszeni pilnować się aby przez przypadek nie wykonać aktualizacji firmware czy bazy NFZ. Rzecz jasna dotyczy to wszelkich miłośników modyfikacja, grzeczni użytkownicy mavica nie musza na to zwracać uwagi jak i czytać całego tego tekstu 🙂 Ja należę do osób, które zwyczajnie lubią mieć pełną kontrolą nad swoim sprzętem. I nie lubię jak ktoś mi narzuca z góry jakieś ograniczenia. To ja jestem operatorem drona i do mnie należy pilnowanie przestrzegania reguł. Tak więc PILNUJCIE SIĘ. Osobiście zalecam latanie na osobnym sprzęcie jak tablet czy telefon bez dostępu do internetu w trybie samolotowym ! 

 

drone hack:

 

DJI Asisstant 2 w trybie debugowania:

This entry was posted in fotografia lotnicza and tagged , , , , , .

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*